Gebruikers toewijzen aan een groep
In Basishub kun je groepen beheren. Dit artikel legt uit hoe je gebruikers aan een bestaande groep toevoegt.
- Open Basishub.
Zoek de groep waaraan je de gebruiker(s) wilt toevoegen. Gebruik de tabbladen bovenaan om te kiezen tussen primaire groepen, personeelsgroepen en projectgroepen.
Klik op de naam van de groep.
Zie je de melding: "Let op! Sommige velden zijn niet te wijzigen omdat deze groep is vergrendeld door een externe bron," dan is de groep geïmporteerd uit een externe bron, meestal het leerlingadministratiesysteem (LAS). Je moet de wijziging in de externe bron uitvoeren. De volgende dag zal de wijziging in Basishub zichtbaar zijn.
- Zie je geen melding dat de groep is vergrendeld door een externe bron, dan kun je in Basishub leden toevoegen aan de groep.
- Klik op het tabblad 'Gebruikers'. Standaard zie je alleen de gebruikers die al zijn toegevoegd aan de groep.
Zet het vinkje 'Toon alleen toegevoegde gebruikers' op Uit.
Zoek de gebruiker(s) die je wilt toevoegen en vink deze aan. Om sneller gebruikers te zoeken, kun je filteren op gebruikers uit een specifieke groep.
Klik hiervoor één of meerdere groepen aan in het menu 'Selecteer een groep'. Heb je per ongeluk een verkeerde groep aangeklikt? Klik nogmaals op de groepsnaam om deze uit het filter te verwijderen.
- Gebruik het zoekvenster ernaast om op de naam van een gebruiker te zoeken.
- Wanneer je de juiste gebruikers hebt aangevinkt, klik je op 'Opslaan'.