Er is geen actieve SSO tussen MOO en Office 365
Wanneer een gebruiker bij het inloggen via de COOL de volgende melding krijgt; "er is geen actieve SSO tussen COOL en Office365", is dit vaak makkelijk op te lossen.
Achtergrond.
Deze melding komt alleen voor wanneer Azure als IDP voor COOL is ingeschakeld. Een gebruiker logt in met zijn/haar Office-account op de werkcomputer. Wanneer deze persoon op de snelkoppeling van COOL op het bureaublad klikt, zal er geprobeerd worden om in te loggen bij COOL met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord als dat er op de computer is ingelogd. Bestaat er geen COOL-account met dezelfde gebruikersnaam, dan zal deze melding getoond worden.
Oplossing.
Controleer wat de gebruikersnaam is van het office-account waarmee deze persoon op de computer inlogt. Maak vervolgens in Admin handmatig een COOL-account met exact dezelfde gebruikersnaam als het Office-account. Bestaat er voor deze persoon al een COOL-account (dus met een andere gebruikersnaam dan het Office-account), pas dit account dan niet aan. Klik in het linkermenu op de knop Hulp en maak een ticket aan. Geeft hierbij duidelijk op wat de gebruikersnaam is van het Office-account dat bewaard moet blijven en wat de gebruikersnaam is van het account dat niet gebruikt wordt. De servicedesk zal vervolgens de accounts voor je samenvoegen waardoor alle rechten op het juiste account worden geplaatst.